Dersin Adı | Türkiye'nin Toplumsal Yapısı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOC 321 | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, Türkiye'nin toplumsal yapısını tarihsel bir pespektifle incelemeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Derste Türkiye’nin toplumsal yapısını ve bu yapının tarihsel değişimini eleştirel bir gözle değerlendirmek üzere ele alınacak temel konular modernleşme, siyasi yapı, toplumsal eşitsizlikler, kentleşme, göç ve cinsel, etnik ve dini kimlikler olacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin tanıtımı | |
2 | Osmanlı İmparatorluğunun Son Dönemi: Modernleşme Çabaları | Reşat Kasaba ed. (2008) Turkey in the Modern World (Cambridge History of Turkey, volume 4) Cambridge: Cambridge University Press, vol. 4,11- 61. |
3 | Osmanlı İmparatorluğunun Son Dönemi: Modernleşme Çabaları | Reşat Kasaba ed. (2008) Turkey in the Modern World (Cambridge History of Turkey, volume 4) Cambridge: Cambridge University Press, vol. 4, 62- 111. |
4 | Erken Cumhuriyet Dönemi ve Reformlar | Feroz Ahmad (1993). The Making of Modern Turkey. Routledge, 52- 71. |
5 | Erken Cumhuriyet Dönemi ve Reformlar | Feroz Ahmad (1993). The Making of Modern Turkey. Routledge, 72- 102. |
6 | Liberalleşme Çabaları ve Sonuçları | Feroz Ahmad (1993). The Making of Modern Turkey. Routledge, 102-121. |
7 | 1960- 1990: Askeri Darbeler Dönemi | Feroz Ahmad (1993). The Making of Modern Turkey. Routledge, 121- 213. |
8 | Ekonomik Eşitsizlikler ve Yoksulluk | Reşat Kasaba ed.(2008) Turkey in the Modern World (Cambridge History of Turkey, volume 4) Cambridge: Cambridge University Press,, 266-300. |
9 | Göç ve Kentleşme | Reşat Kasaba ed. (2008) Turkey in the Modern World (Cambridge History of Turkey, volume 4) Cambridge: Cambridge University Press, 175-199.Metin Heper and Sabri Sayarı eds.(2012) The Routledge Handbook of Modern Turkey, 364- 378. |
10 | Toplumsal Cinsiyet Eşitsizlikleri ve Kadın Hakları Mücadelesi | Metin Heper and Sabri Sayarı eds. (2012) The Routledge Handbook of Modern Turkey, 259- 270. Reşat Kasaba ed. (2008) Turkey in the Modern World (Cambridge History of Turkey, volume 4) Cambridge: Cambridge University Press, 388-418. |
11 | Din ve Sekülerleşme | Binnaz Toprak (2005) Islam and Democracy in Turkey, Turkish Studies, 6:2, 167-186. |
12 | Etnisite, Devlet ve Siyaset | Reşat Kasaba ed. (2008) Turkey in the Modern World (Cambridge History of Turkey, volume 4) Cambridge: Cambridge University Press, 333- 357. |
13 | Sunumlar | |
14 | Sunumlar | |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Feroz Ahmad (1993). The Making of Modern Turkey. Routledge. Reşat Kasaba (ed.) (2008) The Cambridge History of Turkey, vol. 4, Turkey in the Modern World, Cambridge University Press. Metin Heper and Sabri Sayarı eds. (2012) The Routledge Handbook of Modern Turkey,Routledge. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 37 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Klasik ve çağdaş sosyolojik kuramların bilgisine ve bu kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisine sahip olur. | |||||
2 | Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur. | X | ||||
3 | Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur. | X | ||||
4 | Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur. | X | ||||
5 | Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur. | X | ||||
6 | Yerel, ulusal ve küresel düzlemdeki toplumsal sorunları tanımlayıp, bu sorunların çözümü için yeni politika önerileri sunma yeteneğine sahip olur. | X | ||||
7 | Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur. | X | ||||
8 | Sosyolojik verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme ve bilimsel ve etik değerleri dikkate alma becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur. | X | ||||
10 | Sosyoloji ve sosyal araştırma alanlarındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak sosyolojik bilgi toplar ve sosyologlar ve diğer sosyal bilimciler ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest